脱北者が語る北朝鮮の真実

北朝鮮の人権状況改善を目指す韓国のNGO団体PSCOREの日本配信ブログ

「憎しみを学ぶ」北朝鮮の教育 (1)-PSCORE [ENG]

  皆さんこんにちは!今回も、北朝鮮の教育について詳しくみていきましょう!

  Hello everyone! Today let us take a closer look at North Korean education.

 

すべての科目での偶像化

(Propaganda in other subjects)

 

  指導者の偶像化は政治思想科目だけに留まらず、教科課程全体で行われます。国語の勉強をするにしても、その目的は金日成金正日に対する忠誠心を鼓舞し、社会主義思想を鼓舞するために限定されており、紀行文を書くにしても遺跡などの歴史的な場所を観光し観察するよりは、金日成の家系の生家や成長した場所などを訪問し、彼らの業績を称賛して崇める内容を書くことが目的です。音楽は大部分が金日成金正日の歌である。もし偶像化する歌詞を変えて歌ったり、故意に歌を作ると親が代わりに処罰される危険があります。スポーツや芸術の特待生の場合は、運動をするにしても音楽をするにしても目標は常に「将軍様に喜びを捧げよう」なのです。

 

  The idolization method is not only present in political and revolution classes. Even if you’re studying a language, it is limited to content regarding loyalty to Kim Il-Sung and Kim Jong-Il and social thought. The first words you learn are the leader’s names. Even in travel essays, rather than focusing on the tourism and historical aspects of a historical landmark, it focuses on praising and revering the life and achievements of Kim Il-Sung and his family. Music mostly involves songs about Kim Il-Sung and Kim Jong-Il. If one changes the lyrics related to idolization or if the lyrics are neglectfully written, then it’s possible that students’ parents could be punished in the students’ stead. Whether one’s specialty is physical fitness or music, the objective is always “to please the General.”

 

f:id:pscore:20210210115032j:plain

 

歴史歪曲

(Historical Distortion)

 

  歴史歪曲は偶像化に加え、北朝鮮一党独裁体制を維持させるために行われている洗脳教育です。北朝鮮当局は歴史歪曲を通じて政権を正当化し、指導者を偶像化して北朝鮮が偉大な国家という点を強調しています。歴史歪曲の対象は非常に多様であるが韓国近現代史歪曲、金日成の家系の抗日闘争捏造、金日成家系の神話創造、世界史の意図的に歪曲された解釈など様々な分野で行われています。また資本主義、帝国主義に対する疑いを常に持つようにさせ、外部勢力のいかなる影響も防ごうとしています。

  北朝鮮が主張する近現代史では、様々な方面で韓国とアメリカを敵対視, 独裁政権を正当化し、北朝鮮が偉大な国だと強調する。最も代表的な例として朝鮮戦争は南が攻めてきたため始まり、中国が介入したという事実は全く言及せず、自分たちの力だけで米帝を追い返したかのように述べる。実際には朝鮮戦争1950625日に当時の南北の境界線であった38度線を北朝鮮が戦車で侵略したため勃発した。

 

  Historical distortion, along with idolization, is part of the indoctrination education system designed to maintain the single-party dictatorship of North Korea. The North Korean government through distorting history justifies the regime, idolizes its leaders, and accentuates its claim that it is a great nation. History is distorted by changing modern Korean history, manipulating truths about Kim Il-Sung’s anti-Japanese war efforts, glorifying the Kim family history as well as intentionally misinterpreting world history. Furthermore, such description is intended as a warning against capitalism and imperialism, calling for a defensive attitude towards foreign influences.

 

  Another example can be found from “The Revolutionary Acts of Our Great Leader, Kim Jong-Il” textbook for middle school which states that the Korean War began with a South Korean attack on North Korea, and that North Korea defeated South Korea and the United States forces without any help from China. But in reality, from the world history which is taught worldwide, the Korean War started on the 25th of June 1950 when North Korean tanks crossed the 38th parallel, the boundary with South Korea.

f:id:pscore:20210210122944j:plain

朝鮮戦争 (1950-1953)

Korean War (1950-1953)

 

暴力と嫌悪教育

(Violent and hateful propaganda)

 

  北朝鮮政府は、独裁体制を維持し内部結束を高めるために暴力と嫌悪教育を行っています。学校での教科及び課外活動、軍隊式教育、公開処刑、歴史博物館訪問、群衆大会、生活総和、日常生活での遊びや漫画、そして革命遺子女教育などがその例です。これらを通して外部の敵を作り、互いに監視させることによって内部結束させ反乱の種を眠らせているのです。

 

  歴史歪曲と同じ方法で北朝鮮共産主義理念と社会制度を結束するために資本主義を辛辣に批判し反米反日感情を煽りながら, 同時に資本主義文化と帝国主義の思想と文化を北朝鮮社会から排除する。このような理由から、学校では革命歴史教科を通じて米帝とその協力国に対する嫌悪を煽り、学生に幼い頃から外勢に反感を持たせるための教育をする。例えば、数学の試験には、「米帝タンク何台をぶち壊して何台が残り…」 のような問題を出題し、音楽の時間には「三千里江山に金銀財宝あふれ[… ]悪人倭奴たち この地からで追い出して」といったような歌を歌わせる。

 

  The North Korean government upholds the violent and hateful education policy in order to maintain its dictatorship and inspire integral unity. Such efforts are apparent in various conditions. The school curriculum, a militaristic way of education, public executions, visits to the historic museum, rallies, Saeng-hwal-chong-hwa (criticism/self-evaluation sessions), games and comic books, and revolutionary education are only some of the examples. Through these practices, North Korea intends to make enemies outside the society, unify the nation, and try to avoid political insurrection by having the citizens monitor each other.

 

  In the same context as historical distortion, North Korea criticizes capitalism and uses anti-U.S. and anti-Japanese sentiment in order to encourage communist ideology and the social system. For this reason, North Koreans learn the revolutionary history and activities of their leaders in school, which then fosters feelings of hatred toward the U.S. and its allies. For example, there are questions on math exams such as, “How many are left after destroying some of the American tanks?” and lyrics in music classes, such as “Kick the Japanese out of the country.”

 

f:id:pscore:20210210124233j:plain

「私たち朝鮮民族の血なまぐさい敵である日本帝国を一度に破壊せよ!」

''Destroy the Japanese Empire, the bloody enemy of our people, once and for all!''

 

 

f:id:pscore:20210210123649j:plain

「戦争で米国の野郎どもを叩き潰すのは楽しい」と書かれたプロパガンダ 

Propaganda that says "It's fun crushing the American bastards in the war games"

 

  嫌悪教育は学校で行っている正規教科以外の様々な活動でも行われる。学校で主催しているほとんどの運動会には、「ヤンコベンイ(西洋人の鼻や容姿をからかう意味のヤンコと、 名詞にあとにつけてその名詞の特徴をもった人や物を意味するベンイが合わさった言葉)米国野郎を殴り殺す競技」がある。これは小学校に入る前の幼児も参加しなければならない競技で、すべての学生が競技に参加しなければならない。また、特別な場合でない平常時にも暴力的な競技をするのであるが、この時にも米国側が常に負けるように誘導する。これらの暴力的な競技は北朝鮮が世界一であると洗脳すると同時に反米、反帝国主義感情を煽る目的がある。

 

  Hateful propaganda is found in various activities outside of the regular educational curriculum. Almost every field day at school has a competition called, “Smash the foreign-nosed Americans to death”. Most students are required to participate, and they’ve done so since a very young age, as elementary school students. Moreover, they casually play violent games on special occasions, and try to lead whoever is on the American team to lose. The purpose of these kinds of violent games is to indoctrinate the children into believing that North Korea is the best country in the world, and to instill anti-American, anti-imperialist sentiment.

 

f:id:pscore:20210210123501j:plain

ヤンコベンイ

The game called “Smash the foreign-nosed Americans to death”

 

 

 「憎しみを学ぶ」北朝鮮の教育(2)もぜひお読みください!

私たちPSCOREのウェブサイトもチェックしてみてくださいね。次回もどうぞお楽しみに!

▶︎ http://pscore.org/home-ja/  

お読みいただきありがとうございました!  

 

This is the end of today's post. Please look forward to the part 2 post!
Check out our PSCORE website as well. ▶︎http://pscore.org/home/  
See you next time! :)